Noves pistes sobre la relació entre la dieta greix i el càncer de còlon
Investigadors van trobar canvis genètics que afecten la forma en què l'organisme utilitza la insulina.
Investigadors afirmen haver descobert pistes sobre com una dieta greix augmenta el risc de càncer de còlon.
"Sempre hi ha hagut preguntes sobre per què coses com la dieta i l'obesitat són factors de risc independents del càncer de còlon. Aquest estudi suggereix com i per què les dietes riques en greix es relacionen amb el càncer de còlon ", va afirmar en un comunicat de premsa de la Universitat de Temple l'autor líder Carmen Sapienza, professor de patologia de l'Institut Fels d'Investigació sobre el Càncer i Biologia Molecular de la universitat.
Sapienza i col · legues van examinar teixit sa del còlon de pacients de càncer de còlon i van trobar que les marques epigenètiques en els gens involucrats en la descomposició de carbohidrats, greixos i aminoàcids (comuns en una dieta occidental greix) semblen haver estat reentrenados.












Comentaris recents